Meal prep: η υπερδύναμη που σου γλυτώνει χρόνο

«Ποιος μαγειρεύει πάλι...». Μια φράση, τρεις λέξεις, ανάμεικτα συναισθήματα...



Μόλις γύρισες και από την δουλειά, τα παιδιά γκρινιάζουν ότι πεινάνε…και το δικό σου στομάχι δεν πάει πίσω. Έλα, παράγγειλε για σήμερα, γιατί από αύριο δεν θα χρειαστεί ξανά.


Το meal prepping είναι η διαδικασία όπου προγραμματίζεις και προετοιμάζεις από πριν τα γεύματα της εβδομάδας (πάνω-κάτω, δεν θα γίνει και τίποτα να το κάνεις για λιγότερο).


Χωρίζεται σε τρία στάδια, τα οποία μπορούν να σταθούν και από μόνα τους.


Αρχικά προετοιμάζουμε τα υλικά: κόβουμε, ξεφλουδίζουμε, βράζουμε όλα τα υλικά που θα χρειαστούμε. Αν επιλέξουμε να κάνουμε γρήγορες συνταγές μέσα στην εβδομάδα μπορούμε να σταματήσουμε εδώ. Αλλιώς, το δεύτερο στάδιο προϋποθέτει να μαγειρέψεις μεγαλύτερες ποσότητες, που θα βγάλουν πολλές μερίδες, απαραίτητες κατά την διάρκεια της εβδομάδας. Με άλλα λόγια, σαν μάγισσα να ανακατεύεις το τεράστιο τσουκάλι σου, μέχρι να μαγειρευτεί το φαγητό, και στην συνέχεια απλά να φυλάξεις την κατσαρόλα στο ψυγείο για μετέπειτα χρήση.


Μπορείς, βέβαια, να φτάσεις στο τρίτο στάδιο όπου χωρίζουμε το μαγειρεμένο φαγητό σε ατομικές μερίδες, το βάζουμε σε μπολ και το φυλάσσουμε, ώστε να μπορούμε να το παίρνουμε και μαζί στην δουλειά.


Η προετοιμασία που σου γλυτώνει χρόνο, αφού είναι ήδη έτοιμο, και χρήμα, εφόσον δεν χρειάζεται να παραγγέλνεις και χρησιμοποιείς ό,τι υπάρχει σπίτι σου, πριν χαλάσει. Το meal prepping προωθεί την ισορροπημένη διατροφή, ούτε τρως απέξω, ούτε τρως ό,τι σνακ βρεις στο σπίτι μέχρι να ετοιμάσεις κάτι, αλλά κυρίως, έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο: όχι πια «τι να μαγειρέψω;».


Tips για οργανωμένο meal prepping Meal prepping ονομάζουμε την προετοιμασία των γευμάτων μας πριν πεινάσουμε και δεν έχουμε τι να φάμε. Για να γίνει σωστά και οργανωμένα, σου έχουμε εδώ μερικά τρικάκια που θα σε απογειώσουν!

  1. Άσε την τελειομανία στην άκρη! Ξεκινάμε με μικρά βήματα, για λίγες μέρες τις εβδομάδας. Μπορείς να ξεκινήσεις με την προετοιμασία του πρωινού από το προηγούμενο βράδυ, για αρχή.

  2. Βάλτο στο πρόγραμμα. Από το να φτιάχνεις λίστα με τα υλικά που θα χρειαστείς, μέχρι την ώρα και μέρα της εβδομάδας που θα αφιερώσεις για την προετοιμασία.

  3. Βρες συνταγές που σου αρέσουν και μείνε σ’ αυτές! Διάλεξε συνταγές που χορταίνουν και είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μάθε να τις φτιάχνεις και παίξε με αυτές, να δεις αν σου κάνουν.

Το meal prepping θυμίζει λίγο τα παραδοσιακά ελληνικά τραπέζια: όλοι φεύγουν με ένα ταπεράκι. Κάνε κάθε μέρα γιορτή, εύκολα!