Τι σου δίνει καροτίνη, βιταμίνη C, ρυθμίζει το ζάχαρο και παίρνει πολλές μαγειρικές μορφές;

Καλωσόρισε στη διατροφή σου τη γλυκοπατάτα!


Λαχανικό που καλλιεργείται στα νησιά και στην Πελοπόννησο, αν και δεν είναι το πιο δημοφιλές, θα το αγαπήσεις με όλα όσα μπορεί να προσφέρει!


Η γλυκιά του γεύση θυμίζει κάτι από συνδυασμό κολοκύθας και πατάτας, ενώ η βρώση τους προτείνεται με τη φλούδα, ώστε να μην αλλοιώνονται τα θρεπτικά της στοιχεία.


Για να δούμε τώρα τι προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό: η γλυκοπατάτα παρέχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη προστασία, καλό έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και

πρόληψη του καρκίνου. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και κάλιο.

Για εσένα που τα θες και πιο αναλυτικά:

  1. Είναι πηγή βιταμίνης C (μάλιστα σε διπλάσια ποσότητα από τις απλές πατάτες), θειαμίνης, κάλιου και μαγγάνιου. Επιπλέον, περιέχει βιταμίνη Β6 και D, σίδηρο, μαγνήσιο και β-καροτίνη.

  2. Ενισχύει το ανοσοποιητικό χάρη στις βιταμίνες C και D, που περιέχει και παράλληλα κάνει καλό στα οστά, τα δόντια, τα ούλα, ακόμη και στο σχηματισμό των κυττάρων. Η βιταμίνη C ενισχύει και την απορρόφηση του σιδήρου.

  3. Λόγω των θρεπτικών συστατικών της, η γλυκοπατάτα έχει την ιδιότητα να διατηρεί την αρτηριακή πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα και βοηθά στη ρύθμιση των καρδιακών παλμών.

  4. Ρυθμίζει το σάκχαρο: Μη σε φοβίζει η γλυκιά της γεύση. Τα σάκχαρα της γλυκοπατάτας απελευθερώνονται σταδιακά χαρίζοντας ενέργεια, αλλά χωρίς να αυξάνουν το σάκχαρο. Επίσης, καθώς είναι πλούσια και σε φυτικές ίνες, επιβραδύνει την απελευθέρωση γλυκόζης στο αίμα.

  5. Κάνει καλό στα μάτια: Τα καροτενοειδή, που υπάρχουν στη γλυκοπατάτα, ενισχύουν την όραση και διατηρούν τα μάτια υγιή.

  6. Χαρίζει ηρεμία: Ναι, η ευτυχία που αισθάνεσαι κάθε φορά που απολαμβάνεις ένα πιάτο με γλυκοπατάτα δεν οφείλεται μόνο στη νοστιμιά του, αλλά και στο γεγονός ότι βοηθά στην αντιμετώπιση του άγχους και επηρεάζει θετικά τη διάθεση.

  7. Γλυκοπατάτα, η πολυμορφική: Όπως και η κλασική πατάτα μπορεί να γίνει τηγανητή, βραστή, ψητή στο φούρνο ή τη σχάρα και πουρές. Επίσης μπορείς να τη γεμίσεις με τυριά και αλλαντικά και να την ψήσεις στο φούρνο, μπαίνει σε σούπες, σαλάτες, μαγειρευτά, σε αλμυρές ή γλυκές πίτες και τάρτες και συνοδεύει εξαιρετικά ψητό κρέας και κοτόπουλο και, φυσικά, τη χριστουγεννιάτικη γαλοπούλα.