Και δεν έχει διάθεση να βγάλει.
Μια γενιά που πλέον αποτελεί πάνω από το 30% του πληθυσμού, η Gen Z φαίνεται να επιβάλλει την αλλαγή. Κοινωνικά, οικονομικά, εργασιακά, προκαλούν σεισμικές δονήσεις πολλών ρίχτερ, ενώ η επιρροή τους είναι εμφανής και στους τρόπους εξέλιξης των μέσων μεταφοράς.
Τα παιδιά που γεννήθηκαν από το 1997 μέχρι και το 2003 είναι εκείνα που είδαν την τεχνολογία να γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι σε κάθε εκδοχή των εαυτών τους. Η γενιά Z δεν έχει ούτε χρόνο ούτε όρεξη για εντυπώσεις. Η αίγλη των ακριβών αυτοκινήτων είναι μάλλον ξεπερασμένη. Ειδικά μετά τις πολλές καραντίνες και την εγκαθίδρυση της remote εργασίας, οι νέοι διερωτώνται εάν τελικά χρειάζονται καν το αυτοκίνητο...
Σε μια οικονομία που οι τιμές της βενζίνης έχουν εκτοξευθεί, δεν υπάρχει η δυνατότητα να αγοράσει κάποιος "εύκολα" αυτοκίνητο, ούτε όμως και να το συντηρήσει. Η αδυναμία εύρεσης parking έχει βάλει το χεράκι της σε αυτή την επιλογή, αλλά παρατηρούμε επίσης και μια στροφή προς μια πιο οικολογική συνείδηση.
Η ζωή μας είναι online, γιατί όχι και η μετακίνηση μας; Πολλά apps έχουν κάνει την εμφάνιση τους, εφαρμογές επηρεασμένες από την λογική του Netflix και του Spotify, που προωθούν το να μοιράζεσαι παρά να σου ανήκει κάτι. Ridesharing apps όπως το Uber ήταν η αρχή για τα MaaS μοντέλα (Mobility-as-a-Service). Σήμερα, έχουμε και την άνοδο των ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών. Το Micro-mobility είναι ένα trend που εξυπηρετεί τις μικρότερες διαδρομές, με λιγότερα καύσιμα και μάλλον ήρθε για να μείνει.
Άλλωστε μιλάμε για μια γενιά που διψάει για ελευθερία. Αποζητά να γυρίσει τον κόσμο και, με τον αυθορμητισμό που την διακατέχει, δεν θα διστάσει να μετακομίσει από την μια άκρη της Γης στην άλλη. Της είναι πιο ε υ κ ο λ ο. Το αυτοκίνητο θα ήταν εμπόδιο και το remote working παραείναι δελεαστικό.
Commentaires